voor het VO
Maak je toets helemaal op jouw manier met onze toetsconstructor. Stel een toets samen uit vragen die bedacht zijn door jou en je collega’s. Of laat een voorgemaakte toets door ons in het systeem zetten. Alles kan.
Sinds dit jaar: Start je lessen met de CITO Snelle Starttoetsen. Deze geven direct inzicht in de voortgang van je klas en zijn binnen 5 minuten afgenomen én nagekeken.
Focus en aandacht kunnen snel verslappen in de klas. Met CO-Learning stimuleer je discussie en activeer je de boel weer. Leerlingen raken betrokken bij de stof als ze zien hoe anderen antwoorden op dezelfde vragen.
Ze leren ervan, doordat elk antwoord ook weer vragen bij hen oproept. Zo krijg je een heel andere, positieve dynamiek in de klas.
Test-Correct kijkt gesloten vragen automatisch na. Open vragen kunnen leerlingen van elkaar beoordelen met onze CO-Learning module.
Onze toetsoverzichten vertellen je veel over de kwaliteit van de vragen en de resultaten van je leerlingen zijn direct aan te passen op normering. Zo heb jij meer tijd om bezig te zijn met lesgeven.
Bied onderwijs op maat. Differentieer direct per klas of per leerling op specifieke leerdoelen. Onze analyses delen de klas op in drie groepen, zodat direct inzichtelijk wordt welke leerlingen extra oefeningen nodig hebben, op schema liggen of vooruit kunnen werken.
De klassenoverzichten geven meerdere leerdoelen weer en helpen je te bepalen hoe en waar je de lesstof kunt aanpassen om te voorzien in de behoeftes van je leerlingen. Onze analyses maken het in een keer mogelijk om je les op je klas af te stemmen zonder al te veel werk.
De werkdag van een docent gaat niet altijd over rozen…
De schooldag begint al bij het wakker worden. Arnold ging vaak een uurtje eerder naar school, er moest altijd nog iets gebeuren of voorbereid worden.
Welke klas is er nu? Waar waren we gebleven en welk materiaal heb ik nodig? Had ik dit al voorbereid en liepen we hier niet achter? Arnold deed zijn uiterste best om alle bordjes in de lucht te houden.
Na zo’n intensieve dag op school was Arnold nog niet klaar. Alles wat er op school was gebeurd, moest immers nog verwerkt en beoordeeld worden.
Fijne start van je werkdag
Geen haast, geen stress. In Test-Correct checkt Arnold in luttele minuten hoe zijn leerlingen ervoor staan. Wie er aandacht nodig heeft. Welke stof hij moet behandelen. En met regelmatig een formatieve toets heeft hij alles onder controle. Zo’n toets maakt hij snel even zelf, of hij stelt ‘m samen uit bestaand materiaal van hemzelf en collega’s.
Alles direct bij de hand
Controle is ook overzicht. Dat heeft Arnold met Test-Correct. Op elk moment. In een oogopslag ziet hij welke klassen die dag een toets hebben en met welke klassen hij een toets kan bespreken. Dat scheelt een hoop in het verzamelen van lesmateriaal. Zo heeft hij aan het begin van de les ook echt de tijd om zijn klas te begroeten.
De avond is weer van jou
Arnold is gek op Scrabbelen. Of fanatiek Twister spelen met z’n partner? Dat kan gewoon weer. Net als lekker bankhangen voor de tv met een megazak dry roasted peanuts. Want todo-lijsten, toetsen nakijken, cijfers invullen en opsturen – dat doet Test-Correct nu allemaal voor hem. Zo heeft Arnold de avond weer voor zichzelf. En kan hij eindelijk de hond weer eens fatsoenlijk uitlaten. Je hebt het verdiend, hoor Arnold!
Nieuws
Toets eigenschappen
Met de carrousel kun je elke leerling zijn eigen unieke combinatie van vragen voorzetten.
Frauderen zit er niet in, met Test-Correct. Toets dus met een gerust hart voor eindcijfers, certificering en examinering.
Maak een eigen klassieke toets. Alle vragen komen bij alle leerlingen terecht.
Even oefenen of formatief toetsen? Schakel dan browsertoetsen in. Wel zo toegankelijk.
Gebruik toetsen van collega's of stel nieuwe toetsen samen met vragen uit verschillende toetsen.
Stuur jouw leerlingen aan met inzichten in hun voortgang en resultaten ten opzichte van zichzelf en andere leerlingen.
Formatief evalueren met CO-Learning
Wie het toetsproces snapt, begrijpt beter wat er van hem verwacht wordt. Met CO-Learning zetten we de toets in als leermiddel. Leerlingen maken de toets en evalueren vervolgens elkaars resultaten aan de hand van de klassikale bespreking. Door mee te doen aan het toetsproces en elkaars antwoorden kritisch te beoordelen, leren ze nadenken over de stof, in plaats van deze simpelweg uit het hoofd te leren. Dat is oefenen op nadenken. CO-Learning is een activerende werkvorm die inzichten geeft die voorheen ondenkbaar waren. En een nieuwe sociale interactie waarvan iedereen leert.
- Klaar voor toetsen op afstand
- Blended learning