Peer Feedback
Veel meer dan alleen toetsen
In Test-Correct geloven we in de kracht van samen leren. Ons toetsplatform gaat verder dan traditionele toetsprocessen en evaluaties. Dit doen we ondermeer door het ontwikkelen van een unieke (peer) feedback functie, waarbij zowel de docent als medeleerlingen de antwoorden van een toets of een opdracht kunnen beoordelen en waardevolle inzichten kunnen delen.
Hoe werkt dat?
- Neem een toets af;
- Laat leerlingen elkaars antwoorden (anoniem) beoordelen en feedback geven. Zo leren ze van elkaars fouten en denken ze kritisch over de stof;
- Geef zelf ook feedback. Markeer delen van het antwoord met een kleurtje en een icoontje om gericht en overzichtelijk feedback te geven;
- Bespreek de gegeven antwoorden en feedback klassikaal voor een activerend leermoment.

Wanneer kan peer feedback ingezet worden?
Feedback geven op de kwaliteit van de argumentatie en de relevantie van de antwoorden
Elkaars toetsen beoordelen om
voor te bereiden op het examen
Na een toetsafname de vragen klassikaal bespreken als een activerende werkvorm
Antwoorden nakijken a.d.h.v. antwoordmodel en docent uitleg
Peer feedback met Test-Correct
Wie het toetsproces snapt, begrijpt beter wat er van hem verwacht wordt. Met Test-Correct zetten we de toets in als leermiddel. Leerlingen maken de toets en evalueren vervolgens elkaars resultaten aan de hand van de klassikale bespreking. Door mee te doen aan het toetsproces en elkaars antwoorden kritisch te beoordelen, leren ze nadenken over de stof, in plaats van deze simpelweg uit het hoofd te leren. Dat is oefenen op nadenken. CO-Learning is een activerende werkvorm die inzichten geeft die voorheen ondenkbaar waren. En een nieuwe sociale interactie waarvan iedereen leert.
- Geschikt voor formatief en summatief toetsen
- Klaar voor digitaal toetsen (op afstand)
Zij bouwen op Test-Correct



















