Nieuws | Test-Correct

Terugblik | NIBI-conferentie 2021

Geschreven door Test-Correct | Nov 15, 2021 5:00:00 AM

"Hoe leren we onze leerlingen om te gaan met fake-news? Klopt alles wel wat er in de schoolboeken staat?"

 

Dit waren een paar van de vragen waar de VO-biologie docenten mee aan de slag gingen op de 35ste NIBI-conferentie in Egmond aan Zee op vrijdag 12 en zaterdag 13 november 2021.
Test-Correct presenteerde zich met haar team op de onderwijsmarkt. Oprichter Alex Karlas voelde zich als een vis in het Egmondse zeewater tussen biologie docenten in het voortgezet onderwijs. Alex sprak op zaterdag 13 november over CO-Learning, en liet aan collega-docenten zien hoe CO-Learning ingezet kan worden om het eigenaarschap van leren te verrijken tussen docent en student.

CO-Learning is gebaseerd op het idee dat leren een natuurlijke sociale handeling is waarbij de deelnemers met elkaar communiceren [verbaal en non-verbaal] in de breedste zin van het woord. En juist dit ingrediënt maakt het dat, datgene wat geleerd wordt niet vergeten wordt. De impact ervan is blijvend.
"Er is steeds meer mogelijk en dat maakt de inzet van CO-Learning steeds toegankelijker". Zegt Alex. Belangrijkste genoemde reden is dat de technologie voor een belangrijk deel de voorbereiding van de docent overneemt. En ook het werk achteraf - als het gaat om de analyse van de verkregen data - om feedback en feed forward te geven aan de studenten.
 
“Digitaal toetsen dat wel werkt”. Hier ligt de kracht van Test-Correct. Met softwaretechnologie laten zien dat leren en lesgeven leuk kan zijn. Het gebruik van deze technologie en passende groepsopdrachten wordt in rap tempo door scholen in het voortgezet onderwijs en middelbaarberoepsonderwijs met ambitie omarmt. En Alex Karlas - oprichter - weet als voormalige VO-docent maar al te goed wat "Goed en eerlijk toetsen" betekent. "Gelijkere kansen voor studenten, omdat ieder talent telt.”